یک مدل تحلیلی براي استقرار تسهيلات بصورت استراتژي

چکیده:

اين مقاله يك راه حل استراتژيک برای مساله استقرار تسهيلات ارائه مي دهد كه عوامل داخلي و خارجي را در فرایند تصمیم گیری تركيب مي كند. اجزاء خارجي مدل، مشتريها خواسته های آنها  و رقبايشان و مشخصات موقعیت های مختلف استقرارهستند. اجزاء داخلي مدل شامل پروسه هاي بحرانی در سازماندهي كارخانه هستند. این چارچوب با استفاده از گسترش عملكردي كيفيت (QFD) ،فرایند تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی (AHP) و فرایند تجزیه و تحلیل شبکه اي (ANP) راه حل ارائه می دهد. ماتريسهاي QFD همراه ردیف ها و ستون های  مرتبط با بخش بازار، اولویتهای رقابتي، پروسه هاي بحرانی خواص موقعیت ها و ديگر موقعيت ها مرتبط مي شوند. AHP درجه ارتباط بين متغيرهاي رديف و ستون هر ماتريس را نشان مي دهد. سرانجام، ANP شدت اثرات همکاری کننده (هم افزا) بين متغيرهاي ستونی را نشان مي دهد. مدل خوب و متناسب است و بر دقت و صحت كار مي افزايد. عملكرد مدل پیشنهادی توسط يك مطالعه موردی (case study) قالب و مفاهیم اولیه و کاربرد های آن را خلاصه كرده است.

pdf دانلود متن کامل مقاله . . . (این مقاله 15 صفحه PDF انگلیسی و 24 صفحه PDF فارسی وحجم 786 کیلو بایت (kB) می باشد.)